Celem szkolenia jest nabycie umiejętności i wiedzy z zakresu efektywnego wykorzystania czasu pracy z arkuszem kalkulacyjnym. Na szkoleniu przedstawione zostaną różne obszary pracy z arkuszem kalkulacyjnym, dzięki czemu codzienna praca z Excelem stanie się wydajniejsza. Szkolenie skierowane jest do osób, które na co dzień posługują się programem Excel, jednak chciałaby wydajniej wykorzystywać możliwości, jakie daje ten program.
-
Podczas szkolenia każdy uczestnik zapozna się ze sposobami:
-
błyskawicznego poruszania się po arkuszu
-
ekspresowego zaznaczanie dużych zbiorów danych
-
szybkiego tworzenia obliczeń
-
wykorzystania narzędzi ułatwiających pracę
-
efektywnego wykorzystania funkcji niezbędnych w codziennej pracy
-
pracy na tekstach i datach
-
wyszukiwania i zamiany znaków w komórkach
-
tworzenia przejrzystych raportów za pomocą tabel przestawnych
-
tworzenia przejrzystych raportów za pomocą tabel przestawnych
-
zabezpieczania swoich wyników pracy
-
ograniczania i wyszukiwania błędów
-
tworzenia częściowych posumowań dużych zbiorów danych
-
oryginalnych wizualizacji danych
Materiały szkoleniowe
Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje skrypt optymalnie dopasowany do zakresu tematycznego szkolenia oraz zestaw ćwiczeń umożliwiających utrwalenie zdobytej wiedzy.
Opieka poszkoleniowa
Nawet do 6 miesięcy od ukończenia szkolenia, każdy z uczestników ma możliwość skorzystania z opieki poszkoleniowej. Odpowiadamy niezwłocznie na każde pytanie mailowe dotyczące programu Excel. Kontakt między wykładowcą a kursantem może być również telefoniczny bądź osobisty w siedzibie firmy.
Certyfikaty
Po zakończonym szkoleniu kursanci otrzymują certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w kursie zorganizowanym przez firmę AkKom oraz nabycie podstawowej wiedzy z zakresu obsługi Power Query w Excelu.
Przetestuj się! Jeżeli nie wiesz jaki poziom szkolenia z Excela wybrać.
Test diagnozujący z Excela został stworzony w taki sposób, abyś mógł nie tylko przetestować swoją wiedzę, ale także zobaczyć, jakie umiejętności praktyczne z Excela są potrzebne do realizacji zadań wykonywanych w codziennej pracy.
Osoby, które wypełnią test, dostają pełną analizę swoich potrzeb oraz diagnozę poszczególnych umiejętności z obszaru praktycznej obsługi arkusza Excel. Analiza w Excelu przesyłana jest na adres e-mail osoby, która wykonała test.
Dostosujemy szkolenie do Twoich potrzeb!
Osoby, które zapiszą się na szkolenie Efektywna praca w programie Excel mają możliwość przesłania do trenera drogą e-mailową zagadnień (plików) z zakresu swojej pracy na arkuszach kalkulacyjnych. Wykładowca, na ich podstawie, opracowuje ćwiczenia specjalnie dedykowane konkretnej osobie.
Forma Szkolenia
Szkolenie prowadzone jest na ćwiczeniach praktycznych w formie warsztatu komputerowego. Kursanci wykonują szereg specjalnie przygotowanych ćwiczeń, które pokazują praktyczne wykorzystanie narzędzi i funkcji, jakie posiada program Excel.
Szkolenie trwa 7 godzin, podczas których przewidziane zostały trzy przerwy 10 minutowe. W trakcie przerw oferujemy kursantom poczęstunek kawowy oraz drugie śniadanie w postaci kanapki.
Grupa szkoleniowa może liczyć do 10 osób, co pozwala na efektywne przyswojenie wiedzy przez każdego z kursantów i odpowiednią ilość czasu poświęconą przez wykładowcę dla każdego uczestnika szkolenia.
Dzięki zastosowaniu metod interaktywnych podczas przebiegu szkolenia, każdy z kursantów jest w stanie śledzić działania wykładowcy.
Szkolenie zaprojektowane zostało na jeden dzień, tak aby każdy kursant poznał najważniejsze aspekty posługiwania się programem Excel w praktyce.
Program szkolenia został opracowany w taki sposób, aby jak najefektywniej spędzić czas na poznawaniu Excela; oznacza to, że w ciągu jednego dnia (7 godzin zegarowych - 9 godzin lekcyjnych) każdy z kursantów nabędzie najistotniejsze praktyczne umiejętności i wiedzę związaną z programem Excel. Należy mieć jednak na uwadze, że szkolenie przeznaczone jest dla osób posiadających umiejętność obsługi Excela na poziomie podstawowym.
Usprawnienie pracy w Excelu
- Wykorzystanie skrótów klawiaturowych do nawigacji i zaznaczania danych zgromadzonych na arkuszu
- Szybkie zaznaczanie danych z wykorzystaniem narzędzia „Przechodzenie do”
- Zaznaczanie komórek za pomocą opcji „Znajdź”
- Tworzenie danych z wykorzystaniem niestandardowych serii danych
Praktyczne wykorzystanie serii liczbowych, tworzenie dat bez weekendów, tworzenie dat tego samego dnia, ale różnych miesięcy, tworzenie serii tekstowych z uwzględnieniem miesięcy oraz dni tygodnia
- Zamiana danych na arkuszu z wykorzystaniem opcji „Zamień”
Zamiana danych w jednym arkuszu, zamiana danych w obrębie całego skoroszytu
- Wykorzystanie opcji narzędzia „Wklej Specjalnie" do kopiowania wybranych elementów danych zgromadzonych w komórkach
Zamiana liczb przechowywanych jako tekst na liczby, zamiana kolumn na wiersze w tabeli, kopiowanie z zachowaniem szerokości kolumn, kopiowanie tylko wartości z obliczonych funkcji i formuł, kopiowanie danych bez formatowania
- Reorganizowanie danych i podsumowanie danych z wykorzystaniem obiektu Tabela
Zamiana zakresu na Tabelę, szybkie formatowanie zakresu danych, tworzenie zakresów samopowiększających się, usprawnienie wykonywania obliczeń z wykorzystaniem Tabeli
- Automatyczne formatowanie danych zgromadzonych na arkuszu z wykorzystaniem formatowania warunkowego
Zmiana tła komórki ze względu na warunki, zmiana obramowania i czcionki ze względu na warunki, tworzenie automatycznych obramowań tabel, formatowanie dat, które już minęły, formatowanie danych z użyciem ikon i pasków danych
- Niwelowanie popełniania błędów na danych wpisywanych do arkusza
Określanie kryteriów właściwego wprowadzania danych, akceptowanie wpisywania tylko tekstu lub tylko liczb, akceptowanie danych będącymi datami
- Tworzenie konspektu na danych z wykorzystaniem narzędzia „Grupuj"
Przygotowanie danych do tworzenia konspektów, tworzenie konspektów poziomami do szybkiego ukrywania kolumn lub wierszy
Praktyczne zastosowanie formuł i funkcji
- Zastosowanie odwołań bezwzględnych
Obliczanie danych z użyciem dolara „$” w adresie komórki, zastosowanie klawisza F4 do tworzenia odwołań bezwzględnych
- Tworzenie obliczeń sumujących i zliczających – funkcje SUMA, ŚREDNIA, ILE.NIEPUSTYCH, LICZ.PUSTE
Sumowanie wszystkich zakresów komórek, liczenie sum narastająco, sumowanie danych z użyciem odwołań bezwzględnych, obliczanie średniej z zakresu danych, zliczanie ilości danych w zakresie
- Uzupełnianie danych ze względu na konkretny warunek – zastosowanie funkcji JEŻELI
Oznaczanie danych, które spełniają określony warunek np.: danych ujemnych i dodatnich, zmiana sposobu liczenia danych ze względu na warunki, unikanie błędów obliczeniowych z wykorzystaniem funkcji JEŻELI
- Funkcje i narzędzia ułatwiające pracę z tekstami – LITERY.WIELKIE, LITERY.MAŁE, USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY, TEKST JAKO KOLUMNY
- Szybkie dzielenie tekstu
Użycie i zastosowanie narzędzia tekst jako kolumny do rozdzielania tekstu na kolejne komórki np.: do rozdzielenia imienia i nazwiska, podział daty
- Przydatne funkcje tekstowe
Zamiana małych liter na duże i odwrotnie, usuwanie zbędnych spacji znajdujących się w tekstach, zagnieżdżanie funkcji tekstowych celem osiągnięcia poprawnego formatowania danych
- Łączenie danych tekstowych z wykorzystaniem znaku „&”
- Praca z datami
Obliczanie ilości dni pomiędzy datami, wyznaczanie daty końca zadania, płatności, itp., zastosowanie funkcji DZIŚ do wstawiania na arkusz samoaktualizującej się daty
- Odszukiwanie błędów w obliczeniach
Podstawowe błędy obliczeniowe: „#AGR!”, „#NAZWA?”, „#DZIEL/0!”,#LICZBA!”, „#ADR!” wykorzystanie narzędzia „Śledzenia błędów", wyświetlania formuł arkusza, szacowanie formuł
- Śledzenie formuły i funkcji
Graficzne przedstawianie do jakich zakresów lub komórek odwołuje się funkcja lub formuła
- Proste tworzenie obliczeń z danych pobranych z innych arkuszy
Sposoby pobierania danych z innych arkuszy, sumowanie danych pochodzących z kilku arkuszy
- Ćwiczenia na dużych zbiorach danych z wykorzystaniem poznanych funkcji
Wybieranie danych na podstawie określonych kryteriów
Zastosowanie narzędzia Filtruj do pokazywania danych liczbowych tekstowych i daty. Filtrowanie danych po części tekstu, filtrowanie po kilku kolumnach, filtrowanie danych ze względu na kolor komórki
Tworzenie raportów i zestawień podsumowujących
- Zastosowanie narzędzia „Suma częściowa"
Przygotowanie danych do zastosowania narzędzia „Suma częściowa", podsumowywanie danych liczbowych ze względu na kryterium, sumowanie danych w kolejnych miesiącach, tworzenie raportów za pomocą Sum częściowych
- Podstawy tworzenia tabel przestawnych
- Poprawne przygotowanie danych do analizy w tabeli przestawnej
- Budowa tabeli przestawnej
- Wstawianie tabeli przestawnej na arkusz
- Proste obliczenia wykonywane za pomocą tabeli przestawnej
- Zmiana danych w tabeli przestawnej w celu zbudowania poprawnego raportu podsumowującego
Wizualizacja danych przy pomocy kształtów i wykresu
Zabezpieczanie danych na arkuszu Excela
Blokowanie komórek przed zmianą i wprowadzaniem danych, blokowanie otwarcia arkusza hasłem, nadawanie hasła ochrony pliku przed modyfikacją
Drukowanie
Przygotowanie arkusza do wydruku, drukowanie nagłówka tabeli na każdej stronie
Zapisz się na interesujący Cię termin szkolenia
Miejsce
Cena
Czas trwania
Termin
300,00 zł netto
369,00 zł brutto
300,00 zł netto
369,00 zł brutto
300,00 zł netto
369,00 zł brutto